Dop

I söndags blev jag döpt i Häggenås kyrka. Mamma är döpt där och mormor och morfar gifte sig där.
Nu mer heter jag Ella Tora Caroline Falk. Tora efter gammelmormor Gun och Caroline efter mammsen.
Det blev en lyckad dag, jag skötte mig galant! Min goa pappa sjöng Älskade barn för mig, så tanterna blev blöta i ögonen... (en och annan gubbe också).
Kusin Aron hällde upp vatten i dopfunten och kusin Ivar torkade av mitt lilla huvud, eller snarare gnuggade mitt lilla huvud:) Farmor läste en bön och morbrors fru Malin hade skrivit en egen dikt som hon läste för mig. Väldigt fin var den, tack Malin! Förresten en gudfar har jag också det är min morbror Marcus, prästen påminde honom om att komma med tårta varje år på min dopdag - det ser jag fram emot:) (Kommer lite fler bilder från dopet inom en snar framtid)


Kommentarer
Postat av: Eva A

Oj oj oj, va fina ni är alla 3!! Längtar såå tills vi träffas! kram kram

2008-11-05 @ 12:24:46
Postat av: Helena

Man kan tro att det är direkt ur Svensk damtidning:) Jättesnygga är ni!

2008-11-05 @ 21:13:01
Postat av: Cicci E

Stiligt - vad fina ni är! Vi ses snart! Det ska verkligen bli jätte kul! Kram

2008-11-06 @ 22:34:57
Postat av: Susanna

Har bara en kommentar:

GUD VAD FINA NI ÄR!!!

Jag kan bara se att ni kommer bli världens finaste brudpar, när den dagen kommer:)!!



Bamsekram till er!!

2008-11-08 @ 13:55:27
Postat av: Glitter-Sandra :-)

Jättefina bilder. Synd att vi inte hinner hälsa på innan ni flyttar :-( Robban som jobbar så mycket uppe i Frösön. Han ska jobba där i 3 dagar den här veckan, men jag ska upp till mina föräldrar, annars hade jag ju kunnat hänga med honom. Ha det gött! Kram Sandra o Molly

2008-11-10 @ 09:39:08
URL: http://sandraomolly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0