Hårkan

Vi hade tur med vädret och två av dagarna spenderade vi i Hårkan vid Solveig och Einars stuga. Vi fick kolbullar och surströmming att äta och av de två ligger kolbullar helt solklart i topp. Vid stugan finns barn i alla åldrar och en massa saker att göra. Vi hann bada, fiska, åka båt, åka vattenskidor, paddla kajak och mycket mera.

Solveig och jag



Mamma och jag



Morbror Marcus provar vattenskidor för första gången.



Han kom upp på andra försöket och verkar väldigt glad för det.



Vad han inte visste var att man får ett vattenlavemang om man avslutar åkningen på fel sätt...



Jag var livrädd när tanterna prompt skulle åka båt till slottet i närheten. Lägg märke till att båten tar in vatten i aktern. Jag lärde mig dock mycket; Det går bra att vara många i båten, flytväst är onödigt samt att man kan skapa mer plats genom att stå upp.



Hela showen avslutades med ilandstigningen. Genom att Solveig hängde halvt ur båten och grep tag i gräset kunde de andra på skakiga ben kliva ur. Sedan var det bara att hala in Solveig så var det klart!



Storkusin Ivar tar ett sent bad i kvällssolen och hävdade att det var varmt i vattnet...



Lillkusin Aron provar cyklop. Rätt storlek?



Det gäller att prioritera. Lek i all ära men maten kommer först.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0